VERSENYSZABÁLYZAT
Közmű- Alagút Kupa
december 20-22.
Lebonyolítás:
40 m x 20 m pálya
5X2 m-es kapu
5+1-es létszám
2X12 perces játékidő
MINDEN MÉRKŐZÉS UTOLSÓ 1 PERCE „TISZTA JÁTÉKIDŐ”! (Csoport meccseken és az egyenes kieséses szakasz során egyaránt, abban az esetben, ha a mérkőzés vége előtt a 2 csapat által a mérkőzésen szerzett gólszámok különbsége nem haladja meg a 2 gólt. Ha meghaladja, akkor a mérkőzés utolsó 1 percén nem lép életbe a „tiszta játékidő” szabálya!)
Csoportmérkőzések:
A tornán induló csapatok 1 db 5 fős és 4 db 4 fős csoportba lettek besorolva (A, B, C, D, E csoport). A csoportokban körmérkőzéses rendszerben küzdenek meg a csapatok a továbbjutó helyekért. Továbbjut minden csoport 1-3. helyezettje valamint a legjobb csoport negyedik a vasárnapi egyenes kieséses szakaszba. Győzelemért 3 pont, döntetlenért 1 pont jár.
(Az A csoportban 5 csapat szerepel, az 1-3. helyezett automatikusan továbbjut, míg a csoport utolsó helyezettje biztosan kiesik. Az A csoport 4. helyezettje úgy „lép versenybe” a legjobb negyedik, egyben továbbjutó helyért, hogy a legjobb negyedikek rangsorában az A csoport 4. helyezettjének az A csoport utolsó helyezettje elleni eredménye törlésre kerül és nem a pontszámba nem kerül beszámításra.)
Csoporton belül azonos pontszám esetén rangsorolás:
- egymás elleni eredmény
- gólkülönbség
- több rúgott gól
- sorsolás
Csoport harmadikok között azonos pontszám esetén rangsorolás:
- pontszám
- gólkülönbség
- több rúgott gól
- sorsolás
Egyenes kieséses szakasz:
Az egyenes kieséses szakasz mérkőzéseire a vasárnapi napon kerül sor.
Az egyenes kieséses szakaszba 16 csapat kvalifikálja magát. Az 5 csoportelső, az 5 csoportmásodik, az 5 csoport harmadik és a legjobb csoport negyedik. A továbbjutó 16 csapat között – a lejátszott csoportmérkőzések alapján – kialakul egy sorrend. Az 1-5. helyre a csoportelsők, a 6-10. helyre a csoportmásodik, míg 11-16. helyre a csoport harmadik csapatok és a legjobb csoport negyedik kerülnek. (Azaz aki csoportelső az első öt hely valamelyikén, aki csoport második 6-10. hely valamelyikén jut tovább, annak ellenére, hogy a saját csoportjában a csoport második több pontot gyűjtött össze, mint, aki csoportelső lett egy másik csoportban. Külön-külön a csoportelsők és a csoportmásodik csapatok közti sorrend kialakítására is a csoport harmadikok között azonos pontszám esetén alkalmazott rangsorolás a vonatkozik.) Ezzel a kiemelési rendszerrel meg szerettük volna előzni a csoporton belüli “számolgatásokat”. Így szerintünk minden mérkőzésnek kiemelt jelentősége lesz! Tehát az sem mindegy hogy mennyi ponttal leszel a csoportban első! Előfordulhat viszont az is, hogy akivel játszottál a csoportban újra fogsz játszani, ha az eredmények úgy alakulnak.
A mérkőzések a legjobb 16-ban: 1-16, 2-15, 3-14, 4-13, 5-12, 6-11, 7-10, 8-9!
A nyolcad döntő mérkőzéseit követően kialakul a legjobb 8 csapatnak a mezőnye. Itt már nincs kiemelés. Minden csapatvezető húz magának egy számot. S a számok alapján dől el, hogy ezt követően milyen ágra kerül.
Negyeddöntő mérkőzései:
- A) 1-8
- B) 2-7
- C) 3-6
- D) 4-5
Elődöntő mérkőzései:
- I) „A” mérkőzés győztese – „C” mérkőzés győztese
- II) „B” mérkőzés győztese – „D” mérkőzés győztese
Mérkőzés a 3. helyért:
„I” mérkőzés vesztese – „II” mérkőzés vesztese
Döntő
„I” mérkőzés győztese – „II” mérkőzés győztese
Az egyenes kieséses szakasz folyamán a döntetlennel végződött mérkőzés után 3-3 játékos 9 méterről büntetővel dönti el a továbbjutást. (A nevezett játékosok közül bárki végezhet büntetőt, függetlenül attól, hogy a lefújást követően a pályán tartózkodott vagy sem.) Ha 3-3 büntetőlövést követően is döntetlen az állás, akkor addig tart a párharc, amíg az egyik fél az adott körben hibázik és természetesen a másik fél értékesíti a maga büntetőjét.
Szabályzat
A mérkőzés alatt folyamatosan oda-vissza csere lehetséges, de csak a saját térfélen kijelölt részen, kivétel, ha sérülés történik.
Ha a kapus a hazaadást kézzel megfogja, közvetett szabadrúgás ítélendő az ellenfél javára, a büntetőterületet övező vonal legközelebbi pontjáról.
Kapusról is van szöglet.
Ha a labda az alapvonalon úgy hagyja el a pályát, hogy azt a támadó csapat játékosa érintette utoljára, a játék kapuskidobással folytatódik, melyet a kapus kézzel kell, hogy elvégezzen;
Amennyiben a kapus a labdát a büntetőterületen kívül kézzel bármilyen formában érinti (pl: kidobásnál kilép), az ellenfél javára ítélt közvetlen szabadrúgással folytatódik a játék;
Ha a labda a mennyezetet vagy annak bármely részét (pl. függöny) érinti, oldalbedobással/berúgással folytatódik a játék;
Az oldalvonalat elhagyó labda kézzel és lábbal is játékba hozható a vonalról, vagy a pályán kívülről. A pályán belülről elvégzett oldalberúgás szabálytalan, és az ellenfél következik bedobással;
Becsúszni csak szabad labdára lehet, például gólba tartó labda esetén. Lövés elé vetődni szabad, de csak ha nem áll fenn testi kontaktus lehetősége;
Szabadrúgásnál a sorfalnak a labdától 5m re kell állni, szögletnél, oldalbedobásnál és középkezdésnél úgyszintén.
A mérkőzéseken “futó óra” van, csak súlyosnak tűnő sérülés esetén áll meg az óra, illetve a mérkőzés utolsó percében tiszta játékidő van (részletesen lásd. 1. oldal lap tetején).
Felhívjuk a résztvevő csapatok figyelmét – az időhúzás elkerülése végett-, hogy amennyiben a labda “elakad” (pl: fennakad a lelátón, stb…) AUTOMATIKUSAN ADJUK A MÁSIK MÉRKŐZÉSLABDÁT A ZSŰRIASZTALTÓL!!!
Az óra nem áll meg pl. cipőkötés miatt!!!
A játékvezetők döntése alapján a következő ítéletek hozhatóak:
1) Sárga lapos figyelmeztetés,
2) 2 perces kiállítás: a kiállított játékos 2 perc után visszajöhet;
3) Piros lapos kiállítás: a kiállított játékos már nem térhet vissza és automatikusan 1 meccs eltiltást kap, csapata 5 perc után kiegészülhet;
A játékvezető megítélése szerint, ha egy játékos kifejezetten durva és sportszerűtlen magatartást tanúsít, abban az esetben ellene a tornáról való végleges kizárás alkalmazható!
Várakozási idő a mérkőzések között nincs, a meg nem jelenő csapat ellenfele részére 5:0-val kerül jóváírásra a 3 pont.
Egy játékos kizárólag csak egy csapatban szerepelhet a torna ideje alatt;
Egy csapat maximum 15 főt nevezhet, akiket a nevezési lapon a csapat első csoportmeccse előtt köteles feltüntetni, utólag már nem lehet játékost hozzáírni;
A kispadon a játékosokon kívül 2 személy tartózkodhat, melyet a játékvezető sportszerűtlen magatartás miatt bármikor elküldhet. (Először a lelátóra majd a csarnokból is kiküldhetik.);
Óvást közvetlenül az érintett mérkőzést követően a szervezőknél lehet megtenni 10.000.-Ft befizetése ellenében;
Felmerülő problémás esetekben, illetve óvási ügyekben a versenybizottság döntése végleges és betartandó;
Általános 5+1-es kispályás labdarúgó játékszabályok mérvadóak;
A tornán mindenki saját felelősségére vesz részt;
A játéktérre csak teremfocira alkalmas lábbeliben lehet belépni,
Megkérnénk mindenkit a csarnok és az öltözők rendeltetésszerű és kulturált használatára!
A torna szervezője a Püspökladányi Labdarugó Egyesület.
A versenybizottság 2 tagból áll: Lovas Norbert, Fülöp András;
Az egyenes kieséses meccseken döntetlen esetén 3-3 büntetőrúgással dől el a továbbjutás sorsa, melyet a nevezett játékosok közül bárki elvégezhet! A büntetőrúgást 9 méterről kell végrehajtani.
A RENDEZŐK A VÁLTOZTATÁS MINDENKORI JOGÁT FENNTARTJÁK. EREDMÉNYES ÉS SPORTSZERŰ JÁTÉKOT KÍVÁNUNK!
A SZERVEZŐK
www.kozmu-alagutkupa.hu